Familjebehandling i skolsamverkan - Med varandra mot problem

- en behandlingsmetod inom socialtjänsten som inkluderar både familj och skolpersonal

Författare: Maria Kvamme Rapport nr 107/12

Rapporten beskriver och utvärderar en behandlingsmetod inom socialtjänsten som inkluderar både familj och skolpersonal. Metoden avser att nå en samsyn kring barn som är i akut behov av en förbättrad skolsituation. Metoden beskrivs detaljerat och kan användas som en manual.

Rapportens författare har i sin profession som familjebehandlare tillsammans med sina kollegor i Haninge kommun utvecklat den korttidsmodell av Familjebehandling i skolsamverkan som rapporten handlar om. Rapporten är också en uppsats inom Psykoterapeutprogrammet med inriktning mot familjeterapi vid Umeå universitet.

Rapporten går att ladda ner kostnadsfritt.

Rapporten kostar 100:- exklusive moms och porto.

 


Beställ rapporten

Beställ rapport



















Fält markerade med * är obligatoriska

Denna sida handlar om: